Friday, June 24

List out 5 your bad habit.


Entry muhasabah diri dipanggilnya ! HAHA semua orang ade bad habit aku rase. betul tak ? kalau tak betul tuh nampak beno nipunyee. kau ingat kau perfect ? huhu sometimes bad habit kita menjadi bahan umpatan orang lain. oke tak payah nak cakap orang lain lah. aku sendirik nie ha, pantang nampak orang lain buat bukan bukan, mesti nak kutuk. teruk kan ? oke nampak bad habit aku dah keluar ? bergosip dengan kawan "kau tahu, tadi kan aku nampak si dia korek hidung !". biarlah kan kat dia nak korek hidung ke korek ape pun. takde kene mengena dengan kau pun. tak cakap pasal orang lain. aku bercakap dengan cermin sekarang nie. HAHA oke lah, list out aku punya bad habit ea. jeng jeng jeng !

1) Aku suka sendawa kuat kuat tak kira di mana tanpa mengira siapa yang berada di sebelah ! kalau boleh memang sekuat alam aku nak sendawa ! mama aku kata aku sendawa macam lembu? eeeee, mama nie ! haha

2) Suka sangat nak mengata orang lain. pantang nampak lain kat orang, mesti nak mengata. banyak dosa mengumpat aku nie ! kan aku dah kata aku nie jahat. janganlah kawan aku ! dengan kau kau sekali dapat dosa. lalala~

3) Bad habit tak boleh tinggal, suka bela kuku panjang panjang. my friends suka cakap, "cap, potonglah kuku tuh. Jumaat nie dapat pahala". Aku endahkan buat tak tahu jep. sampai dah betul betul panjang barulah sampai seru nak potong. membela satu kuku panjang ibarat membela satu kandang babi ! kalau sepuluh jari ? oke sepuluh kandang dah. kaye aku ! -.-

4) Semua orang tahu aku suka menyanyi kan. sampai dalam toilet pun aku nak menyanyi. well, semua orang ade habit macam nie kan. tapi habit aku suka nak nyanyi lagi high pitch dalam toilet. biasalah, toilet kan bergema. so kalau nyanyi lagu yang high pitch nie terasa macam buat concert ! HAHAHA

5) Last but not least, aku nie malas sangat nak mandi ! kalau boleh sehari sekali jep aku mandi. malas lah nak bangun pergi toilet mandi. nak kata busuk takdelah busuk. wangi jugak. haha tapi kalau dah berpeluh peluh memang pergi mandi lah cerita dia kan. takkan nak bagi badan busuk bau tengik ! kalau busuk busuk jatuhlah saham aku kan :)


Tapi kan aku rasa macam banyak lagi jep bad habit aku. tapi tuh biarlah simpan sendirik kan. malu nak cerita lah. nanti korang dapat dosa mengumpat aku pulak. tak baek taw mengumpat ! baek bunuh jep aku weyh ! opsss, jangan jangan ! aku belum kahwin lagik. hehehe

#okbai

4 comments:

Blog Eazy Izzuddin said...

komen dr sikap buruk anda..erk? gege

1) eh yeke u suka sendawa..masa lepak takperasan pun hehe

2) yeah itu memang anda...ops! hehe

3) oh yup..u memang suka bela kuku hehe..tau dah..selalu kta lepak nampak je kuku u panjang hehe xD

4) bukakn ke u suka nyanyi atas motor juga hehehe xD

5) euwww hehe xD

sekian.. hehe

jangan marah ouh :P
xD
layans

Asyraf Arif said...

HAHAHA sempat mengomen yerk. hak3 takpe, tak kesah pun org nak cakap ape. hahaha

atikamohdnor said...

weh cap, blog aqma apa eak ?

Asyraf Arif said...

entah, dia dah lama tak update blog. haha