Tuesday, July 5

I wish I can be like one of them !

Boringnya lah malam nie. esok ada test, tapi mood tak sampai lagi nak buat revision. oke update blog kejap. first of all, entry nie hanyalah entry fefeling lebih aku punya pasal. second of all, jangan jealous dengan aku pehlissss ! :) mari mulakan fefeling merapu aku . . .

Siti Nurhaliza


Kenapa aku nak jadik macam dia ? wahh, belum belum dah ada tanya tanya soklan nie. seves lak aku nak menjawabnya adoii ! haha semua orang tahu aku nie kipas susah mati Siti Nurhaliza kan (tapi time ABP aku tak pernah undi pun. sebab aku tau mesti dia yang menang). so mestilah aku nak jadik macam dia. err, reason tak kukuh langsung ! no lah. aku respect dia, sebab dia tak pernah sesekali melatah dalam memperjuangkan kerjayanya. well, dunia retis pulak kan. banyak pulak pancaroba kiri kanan belakang tepi. semua nak jealous dengan kita. macam korang jealous dengan aku lah. hehh ? -.- and dia mempunyai ciri ciri ketimuran. kalau orang kata wanita melayu terakhir lah katanya. ade pernah nampak dia pakai skirt ? ada pernah nampak dia seksi melampau ? haaa, kalau takde diam ! so far, reputasi dia baik dan aku tak pernah tak suka dia. auwww, sweet kan ? xoxo


Beyonce Knowles


Wahh, diva antarabangsa yang tak perlu lagi untuk diperkenalkan. haa, nampak tak kat situ betapa gahnya nama dia dalam dunia selebriti nie. sebab itulah aku nak jadik macam dia. semua orang kenal aku. kelassss ! oke alasan tak kukuh lagi sekali (sepak aku sikit). dia punya kredibiliti dalam membuat persembahan memang aku salute seratus sembilan puluh lima percent ! tak pernah tengok dia perform live ? haiyoo, sedih lah korang nie. pergi tengok kat youtube sane. well, even dia nie diva tersohor tapi dia tetap humble. takde nak kekwat dengan peminat semua. aku cakap nie macam aku pernah jumpa pulak kan. haha no lah, based on my observation lah kan. dia memang mesra dengan peminat. sebab dia tau peminat yang membuatkan dia sampai ke tahap nie. kan kan. setuju tak ? :)


Celine Dion



Another international diva yang semua orang dah kenal. (kenapa aku nak jadik yang popular jep nie ?) aku mula kenal dia dengan lagu My Heart Will Go On, original soundtrack for Titanic. mula mula aku tertanya tanya, siapa yang nyanyi lagu nie. yelaa, aku kecik pulak lagi masa tuh kan. then bila dah kenal Celine Dion, aku dah mula jatuh hati. semua lagu dia semua masuk dengan nadi sanubari aku. dia nie jugak kalau perform live lagi better dia nyanyi dalam studio. best woo ! mahu meremang bulu roma kalau dia nyanyi lagu high pitch. (ini yang aku selalu fefeling dalam toilet) and since dia dah ade family, ade anak, dia sangat caring dengan keluarga dia. means, dalam dia berkarya, dia takdelah nak lupakan keluarga semua. memang salute gile. macam mana dia manage keluarga dengan kerjaya. yelaa, dengan jadual kerja yang packed show sana sini, masa untuk keluarga mestilah sikit kan. but, she done well managed her family. so proud of her !

Done ! so, moral of the story sebenarnya, aku nak cerita macam mana kehidupan orang yang terlalu sibuk berkerjaya tetapi masih lagi mempunyai masa untuk yang lain. orang yang mempunyai kemewahan hidup, tetapi masih lagi merendah diri dengan yang lain. orang yang selalu menghargai orang di sekeliling yang selalu memberi sokongan tanpa henti. itu jep aku nak cakap :)

p/s : kenapa aku taknak jadik macam ahli perniagaan ke, menteri menteri ke ? kenapa semua artis ? errr, harap maaf kalian. interest saya hanya kepada dunia hiburan. sekian :)



No comments: