Monday, May 10

luar dan dalam.


kadangkala kita melihat seseorang yang tersangat sopan dihadapan mata. lalu hati kita berkata, "baiknya si dia". apabila sesorang yang lain pula berjalan di hadapan kita dengan muka yang bengis tahap cipan lalu hati kita berkata "ishhh ! muke mcm tong sampah." akan tetapi, adakah kita sedar, orang yang nampak baek dihadapan, tetapi di belakang, hamboiiii ! pijak semut pung xmati. dan adakah orang kelihatan bengis, muke mcm nak kene pijak itu jahat?

for me, don't simply judge people before you know them better. pepatah english ade mengatakan don't judge the book by its cover. tapi, kita selalu membenci orang yang kelihatan jahat dan yang kelihatan buruk. mmg laa, even aku pung klow nampak muke orang yang xreti nak senyum tuh mcm nak ckp jep kat depan muke dye "heyy ! gigi berkarat kew??" hahahahaha. klow berjumpa dengan orang tuh, senyum2 kan laa diri. jangan laa asik masam jepp. xsweet ouh. wahh kaw. sometimes kite geram tgk gelagat orang yang mcm nie. tapi, mungkin dia ade sebab kot. janganla asik nak benci orang tanpa sebab musabab yang xmunasabah sarawak semenanjung kan.

haa, satu lagi situation, adakah orang yang sopan memakai tudung, tutup aurat, itu baek? adekah orang yang kelihatan sexy, pakai ketat metat, nampak susuh tubuh yang menggiurkan. uhhh. huk3 (terkesima sebentar) haha itu jahat? hurmmm, kadangkala, orang yang sexy mexy body meletoppp mcm model tu lagi baek dr yang memakai tudung. advice from me. if da pakai tudung, menutup aurat, pandai2 laa jage diri. balance kan dengan penampilan diri anda. if nak sangat jadik jahat, bukak laa tudung tuh. jangan berselindung kejahatan di sebalik sehelai tudung yang dibeli daripada gerai2 kat jalan TAR kew masjid india kew. hahaha mukan perempuan jepla, lelaki pung ade jugak. klow da pakai kopiah, solat cukup, janganla jadik someone yang jahat di belakang. nak jadik jahat, biola depan2. ataupun, berubah laa ea. taw taw. heeee~

p/s : hal ini berkaitan dengan masalah manusia2 sekarang. UMUM. tiada kaitan sama sekali ataupun berkait rapat dengan yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. tapi, klow terasa tuh, ubah2 laa sikap ea. hehe be nice to others. jangan tikam2 di belakang. nak tikam, tikam kat depan, biar nampak muke yang nak kene pelempang tuh. HAHA peace peace =))

4 comments:

cik aiEnZ said...

haha metul3
stuju 100% lah

Asyraf Arif said...

hahahaha//
adakah anda sebahagian? hahaha

cik aiEnZ said...

aik kne btang idung plak
org stuju dgn statmnts tu
tuk bodak2 yg mcm dlm cite tu la
adesss

Asyraf Arif said...

hahahahaha//
just kiddin.
jangan amek ati.
hik3